پرونده هسته ای ایران

عصاره همه کشاکش و تقابل با ایران پرونده هسته ای یا توانمندی ایران به سلاح های غیر متعارف نیست. ساده انگاری است اگر تصور کنیم که غربیها نگران صلح جهانی هستند. غربیها در حال تحکیم و تحمیل هژمونی نوینی هستند و مایل نیستند که در شکل گیری ساختار جدید دموکراسی و یا حتی اجماع جهانی نیز لحاظ شود. غربیها حق سوال کردند برای خود قائل هستند و برای سایرین حق پاسخگویی که البته انتظار انها از پاسخ بیشتر شبیه به اجبار در پاسخگویی است.

اما ایران چه میتواند در این عرصه ارائه کند و چگونه میتواند ضمن حفظ مواضع اصولی؛ از منافع ملی و حقوق مردم دفاع نماید. این مهم مقدور نیست مگر با توانمند سازی ساختارهای جامعه؛ اخلاقی؛ پویایی و حرکتی رو به رشد توام با بالندگی. این زمانی مقدور خواهد بود؛ کسانی که مایلند آینده ای بهتر را برای فرزندان این مرز و بوم رقم بزنند؛ که تلاشی مضاعف بخرج دهند؛ تولید علم؛ فکر؛ ثروت نمایند.

 

حق از منظر غربی ها

غربیها در تقابل با ارزشهای ما همیشه ما را نصیحت میکنند که نسبی گرا باشید؛ اما غالبا در رفتارهایشان بشدت بنیادگرا هستند. برای غربیها ایران اتمی؛‌حتی داشتن دانش و فن آوری تولید سوخت هسته ای غیر قابل پذیرش هست. متاسفانه نوع نگاه و دیپلماسی دولت دوم خردادی؛‌ به این شائبه دامن زد که غربی ها مرجع تعیین حق و حقوق هستند. غربیها یک بازی و سازوکاری را تعریف میکنند؛‌ قواعدی را وضع میکنند اما خود به این قوانین پای بند نیستند.

بعبارت دیگر؛ غربیها گرچه دم از نگاهی انسان دوستانه و... میزنند و حقوق بشر و حقوق یکسان را ظاهرا اشاعه میدهند اما همیشه در عمل ثابت کردند که حق بر دو قسم است؛ حق جوامع غربی - انسان غربی ... که در اولویت اول قرار می گیرد و در ادامه یه حقی هم برای سایرین قائل هستند که البته بیشتر جنبه چانه زنی؛ حق السکوت گیری می پردازند.

حالا کشورهایی که دو جنگ جهانی را براه انداختند؛‌ دولتی که دوبار از سلاح هسته ای استفاده کرده است؛ دولتهایی که به تئوری جنگ پیشگیرانه معتقد هستند و مهمتر از ان اینکه به ان عمل هم نمودند؛‌دولتهایی که حتی خلاف نظر سازمان ملل برعلیه یک عضو سازمان ملل جنگی را آغاز نمودند ؛ مدعی و مدافع نظم جهانی؛ صلح و ... شده اند

طنز غریبی است

از نظر غربی ها اشغالگران همیشه صاحب حق هستند؛‌ آنها مجاز هستند که منابع طبیعی؛‌ ذخایر و... سایر کشورها را به غارت ببرند. آنها مجاز هستند که محیط زیست را الوده کنند و حتی پروتکل کیوتو را نپذیرند و... اما ما هیچ حقی نداریم؛ چون در واقع اهرمی برای فشار بر علیه انان نداریم